Canon PowerShot D10 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot D10 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rallyfan 08-01-2018

Prettige robuste camera

Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Prima camera gekocht als waterdichte aanvulling op mijn spiegelreflexcamera's en functioneert al vele jaren prima.
Maakt mooie foto's in extreme omstandigheden,regen sneeuw vorst.
Ook macro en nachtopnamen leveren mooie foto's.
Helemaal diep onder water dompel ik hem maar niet meer,omdat de afdichtingen na zoveel jaar openen/sluiten wel minder strak zullen zijn geworden.
wel geeft de ingebouwde flits een donkere schaduw aan de onderzijde van de foto bij macro opnames.
Voor een camera die sinds 2010 constant met mij mee reist onder allerlei omstandigheden, ben ik er nog steeds erg tevreden mee.
Baal er nog wel van dat ik de leuke accessoires er toen niet bij had gekocht,want van het blauwe sierkapje is het Canon logo en wat blauwe verf al wel weggesleten.
Wel een serieus gemis vind ik een soort van lensdopje,vaak had ik modder,zandkorrels graskruimels ed op het glas zitten.
Dus je moet voor je foto's maakt wel even kijken of er rommel op je lensglaasje zit,je kunt hem natuurlijk wel even afspoelen in een sloot of beek als die in de buurt is ;-)
Gelukkig ken ik de bediening uit mijn hoofd,want de icoontjes op de rubber knopjes zijn wel behoorlijk weggeschuurd

Pluspunten

• Oerdegelijk
  • Waterdicht
  • Leuke vormgeving
  • lens glaasje nog steeds krasvrij
  • steeds geen problemen met vocht in regen/sneeuw

Minpunten

• Canon logo weggesleten
  • icoontjes v/d rubberen knopjes weggesleten
  • Lensdopje afwezig

jena10 01-09-2015
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Ik heb deze camera dus al zeker 5 jaar in bezit en tot op de dag van vandaag maak ik er supermooie foto's mee. het filmen kan max in 640 x480 30 fps . maar het is dan ook een foto camera. onderwater foto's zijn echt mooi, zo kan je de stand ook veranderen in eigen wens. onderwater, of zelfs vissen om in aquarium zeer mooie foto's te maken. al met al ben ik tot op de dag van vandaag tevreden en werkt het toestel perfect !

ineke2602 02-12-2012
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Camera sinds 2010 in ons bezit. Dit jaar ook meegenomen met duiken en tot 20 meter onder water geweest. Prachtige foto's ondanks dat er op de camera staat dat je maar tot 10 meter kunt gaan. Prima camera met prachtige onderwater foto's.

hejna 13-06-2012

Deze camera 3 weken gebruikt en toen vertoonde hij al keuren
Omdat tijdens de 4de week er niets meer mee was te beginnen hem uiteindelijk opgestuurd
reparatie kost 180 euro en
Canon doet niets
zelfs niet alleen het materiaal
Nooit geen Canon meer

liesbeth61 14-06-2012

Vreemd ik had een soortgelijke mededeling en die werd niet geplaatst. Wij hadden ook heel snel een camera op zwart, mee terug gegaan naar de winkelier, die wilde in eerste instantie ter reparatie opsturen, maar ze zeiden wel dat we waarschijnlijk een nieuwe zouden krijgen en deden dat toen maar meteen zelf. Dus wij tevreden. We zijn nu ruim 2 jaar verder en het scherm is weer op zwart gesprongen.(toen we hem onder water gebruikten). Na een maand te hebben stilgelegen doet hij het nu gelukkig weer. We zijn wel heel tevreden over de foto's die hij maakt, en het is gewoon een sterke body. Ik snap niet dat het bij jullie in eerste instantie niet onder de garantie valt?!

Hugo_62 24-04-2012
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Op vakantie namen we de camera mee snorkelen in zee. Daar raakte hij spontaan los en dwarrelde naar de bodem op 4 meter diepte (max diepte volgens Canon: 10 m). Het duurde even voor we 'm terug vonden.
Er was veel water ingelopen tijdens de 5 minuten op 4 meter, ondanks dat alle klepjes goed waren gesloten. Toen we thuis de batterij er uit haalden, liep er een zelfs een straaltje water uit. Gevolg: Camera kapot en wij een vakantie zonder foto's (speciaal voor deze reis gekocht).

Het ergste is nog dat de winkel 'm niet onder garantie wil repareren omdat er water in is gekomen. Duh! Het is een onderwater-camera.

Zonde geld dus. We hebben nu geen camera meer, geen vakantiefoto's en geen garantie. Erg frustrend allemaal. Laten repareren wordt afgeraden omdat de kosten te hoog zijn in verhouding tot de nieuwprijs. "U kunt beter een nieuwe kopen." Nou, niet dus. We zijn er zelfs een beetje boos om.

Twee vragen komen bij ons op:
- Waarom op je camera zetten dat 'ie tot 10 meter onderwater kan, terwijl íe op 4 meter al volloopt?
- En waarom is deze - als onderwatercamera - niet zo gemaakt dat het geen probleem is als een een beetje water in komt?

Anyway. We danken Canon voor een vakantie zonder foto's.

martijn 32 27-04-2012

hoi,ik heb dezelfde camera al een aantal jaar en ben er erg wijs mee,en omdat hij goed bevalt heb ik hetzelfde model aan vrienden cadeau gegeven,maar na de 3e keer onder water (+/-) 2 meter liep hij ook vol en was hij ook stuk..mij werd verteld dat het een bepaalde serie is die dit probleem heeft,na wat twijfels bij de verkoper weggenomen te hebben werd hij omgeruild voor een nieuwe door canon.

maar ik heb die van mij op 7 meter gehad en geen probleem...
weet je zeker dat jou camera op z'n weg naar beneden niet op een steen terecht is gekomen?
waar dit soort camera's gevoelig voor zijn is zoutkristallen die ontstaan tussen de knopjes als hij niet goed word afgespoeld,als hij dan weer gebruikt word kan het lek raken,ook je polsband clip op de camera gaat dan oxideren waardoor dit niet soepel meer gaat.
dit soort camera's moeten volledig waterdicht zijn want als er onder druk een beetje water in zou(mogen) komen kan het er niet meer uit en vooral met zout water geeft dit condens en andere narigheid.

jammer dat er best wel veel modellen dit probleem hebben want hij kan hele mooie foto's maken..

afz,martijn

Yakco 12-11-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Ik heb vorig jaar oktober deze camera aangeschaft en later ook een drijvende polsband van Sealife omdat we de camera onderling doorgeven tijdens het snorkelen. Helaas waren er te hoge golven tijdens onze vakantie in Kaapverdië en daardoor opstuwend zand. Maar hij werkte fijn. Afgelopen keer in Jordanië gaf hij lensfout aan en schakelde uit. Gelijk een mail gestuurd naar Canon, die mij vrij snel terugmailde om de camera ter onderzoek aan te bieden. Verder las ik op een engels forum de tip om de accu goed op te laden. Dat hielp. Maar de volgende middag (na het snorkelen gelukkig) Knipperde alleen een groen lampje als enig teken van leven. Een tijd laten drogen met de klepjes open, daarna werkte hij weer.
Thuis ter reparatie aangeboden en na 1,5 week kreeg ik al bericht dat ik een nieuwe mag afhalen. Super! Ik was al bezorgt omdat je zo'n camera maar heel weinig gebruikt en straks in een snorkelparadijs weigert hij weer dienst en dan is wellicht net de garantie voorbij.
Afijn, ik ben toch blij met het ding. Hij is echt voor onder water of voor aquaria, dan maakt hij mooie foto's. Voor overige foto's vind ik hem minder. Ik heb eerder ook de Olympus Tough geleend: waardeloos ding voor dat geld.

julia5 04-10-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Wij zijn weer naar Egypte geweest en zijn nogsteeds erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en vooral het gemak van de camera boven en onder water. Ook wij hebben na een half jaar te maken gehad met lens fout, dit had te maken met vocht, als je de camera even opendeed en even met de fohn erin blies dan deed hij het weer, toch was het vervelend en Canon heeft hem gratis gerepareerd, daarna geen problemen meer gehad. Toch is het vaak de schuld van het zoute water, wij hebben nu altijd een afsluitbaar bakje mee en als we gezommen hebben maken we het kabeltje los en doen die samen met de camera in het bakje, gevuld met leidingwater, een hele dag op het strand zonder afspoelen is echt funest voor de camera en de openingen waar het kabeltje in moet blijven nu ook schoon.Zoutkristallen zetten zich bij opdroging gelijk af op de camera en daar hebben we nu geen last meer van.

vest 12-06-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Kocht de Canon D10 in augustus 2009 als opvolger van mijn eveneens waterdichte Pentax Optio WPi.
De D10 maakt prima foto's als je in acht neemt dat het een onderwatercamera is. Je levert qua fotokwaliteit nu eenmaal ietsje in als je je camera echt overal mee naartoe wilt kunnen meenemen (en hem ook daar met een gerust hart aan je kinderen wilt geven).
Bediening eenvoudig, ook handig dat de functie 'iets minder felle flits' onder handbereik zit (zoiets heeft niet elke camera). Makro-opname kan beter. Leuke feature dat je het polskoord aan elke hoek van de camera kunt bevestigen.
De vorm -een 'duikbootje'- is speels, maar levert een m.i. te grote behuizing op. Ik heb een onderwatercamera omdat ik hem overal klaar om te gebruiken in m'n broekzak heb willen zitten: Is that your camera or are you just happy to see mee?

In juni 2011 gaf de D10 onverwacht de melding 'lensfout'. Na wat heen en weer gebel met Canons vriendelijke helpdesk besloot ik dat dit het juiste moment was deze camera in te leveren voor een nieuwer model. Canon voorziet hierin niet, dus werd het een Panasonic DMC-FT3. Deze eveneens waterdichte camera laat zien dat de techniek de afgelopen twee jaar niet stil heeft gestaan :)

De D10 kan als verouderd beschouwd worden.

jong gezin 02-06-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

wij hebben er een gekocht omdat onze dochter het voor de andere cmera zilig vond dat hij het zo warm had en hem in het water had gedaan daar kon die toen niet tegen.
wij hebben ook zitten twijfelen tussen 2 camera's die in het water konden maar ivm de kwaliteid van canon hebben we daar voor gekozen. wel eigenlijk te duur maar we wilden er lang mee doen. helaas we hadden we binnen 6 maanden al problemen mee hij liep vast en gaf een foutmelding aan en moest de camera herstarten 10 min geprobeerd maar toen nog niets:(:(:( ik terug gegaan en we hebben een nieuwe camera gekregen, we vonden het een super servise. maar nu een 3 kwart jaar later zitten we met het zelfde probleem weer fout melding en weer moet hij opgestuurd worden:(:(:( is best vervelend met 3 jonge kinderen en vrije dagen in het verschiet:(:( .
ik heb ook contact genomen met canon ben benieuwd wat ze deze keer er van zeggen.

als ik meer weet laat ik het jullie weten

s.engelbracht 14-05-2011
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

heb hem nu 1 1/2 jaar en is nu voor de 2 keer ondergelopen.bij gebruik boven water een TOP camera maar onderwater een drama
Alles zit vast, dicht en is gesloten en toch loop me lens helemaal vol en stopt de camera er na 5 minuten mee.
eerste keer al bij de eerste snorkeling trip ben hem toen 1/2 jaar kwijt geweest voor reparatie?? Kreeg geen nieuwe al was de camera maar een half jaar oud en nu wederom kapot en krijg te horen dat ik maar een nieuwe moet aanschaffen.

julia5 10-10-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Net terug uit Egypte. Ik ben erg tevreden met de camera, hij ligt fijn in de hand en is erg gebruiksvriendelijk. Zeer mooie foto's en werkelijk prachtig van kleur. Je bent wel afhankelijk van het moment van de dag, als je 's morgens foto's maakt zijn ze veel mooier van kleur dan 's middags. Wij hadden dan ook te maken met veel wind en het water is 's middags daardoor wat troebeler, het is ook moeilijk om de camera dan stil te houden. Het is ook belangrijk om echt op iets te richten dan kan de camera zich daar scherp op stellen dus niet zomaar de ruimte in. De mooiste foto's krijg je met een blauwe achtergrond, dus foto's maken boven het koraal richting de zee met vissen op de voorgrond. Naarmate je meer foto's maakt lukt het steeds beter. Het is ook makkelijk een kabeltje mee te nemen om de foto's op het vakantieadres vast uit te zoeken op tv.

julia5 11-07-2013

Inmiddels zijn we alweer een paar keer naar Egypte geweest. De onderwatercamera bevalt nog steeds zeer goed en we gebruiken hem overdag meestal ook voor bovenwater dan maakt hij ook zeer mooie foto's, alleen 's avonds zijn ze wat minder door het beperkte licht en dan gebruik ik mijn andere canon. We hebben ook een keer gehad dat de camera losliet van het kabeltje en de camera naar de bodem dwarrelde, gelukkig had ik het gelijk in de gaten, het kwam door de palletjes van het bevestigingskogeltje waarmee deze aan de camera geklikt zit, die bleven vastzitten. We hebben de palletjes ingespoten met siliconenspray en sindsdien werken ze zeer soepel (vergelijk het met de palletjes van je tentstok, die moet je ook soepel houden met siliconenspray).

f.37 05-09-2010

Hallo.
Camera gekocht voor duikvakantie.Camera is zeer fijn en maakt mooie foto's.
Ook bovenwater zeer mooie foto's gemaakt.Wel onderwaterstand gebruiken als je onderwater foto's maakt.als je de camera met zorg behandelt en juist gebruikt is het een prima ding.goed afspoelen na gebruik in zeewater,en zorgen dat er geen vuil(zand)tussen de openingen zit van de batterijklep.Ook goede uitleg in de winkel gekregen over het schoonhouden.

eijsenga 05-04-2010

---------- update review 17-05-2010 ----------
*******Beste redactie, graag onderstaande toevoegen aan mijn review van 5-4-2010******

Update 17-05-2010

De camera met waterschade naar Canon opgestuurd en na 2 weken een nieuwe camera gekregen. Prima service!

Ik blijf erbij dat de Canon PowerShot D10 een betere camera is voor tijdens het snorkelen dan de Olympus µ TOUGH-8010. Voor een review van deze Olympus en foto en video voorbeelden, zie aldaar.

---------- oude review 05-04-2010 ----------
Heb deze camera gekocht omdat hij als beste uit de test kwam op dpreview.com. Link: http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

Pluspunen:
- Snelle opstarttijd (ong. 2 seconden). De Olympus Tough 8010 doet er bijv. 6 seconden over.
- Mooie vormgeving.
- Makkelijk te bedienen knoppen.
- Goede fotokwaliteit. Voorbeelden: http://www.dpreview.com/galleries/9103459401/albums/canon-d10

Minpunten
- Lekte water tijdens mijn vierde duik (snorkelen). Alle klepjes zaten goed dicht en ik had de camera na elke duik met zoetwater afgespoeld en eerst goed laten drogen voordat ik hem open maakte.
- Bij macro opnamen waarbij de flitser gebruikt wordt, ontstaat er een hinderlijke schaduw door de uitstekende lens (zie voorbeelden via de link hieronder).
- Geen bescherming voor de lens (zoals de Tough 8010).
- Twee aparte klepjes voor aansluitingen en accu. De Tough 8010 heeft maar een klepje.

Ik heb als vervanging een Olympus Tough 8010 gekocht. Deze is echter niet zo makkelijk in het gebruik als de Canon D10. Ondanks dat de D10 water heeft gelekt, vind ik het een erg fijne camera.

De Canon D10 moet nog geretourneerd worden. Over de service hiervan bericht ik t.z.t. nog.

erichendri 24-02-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Ik heb hem nu 4 maanden en ben zeer tevreden maar ik twijfel nog of ik hem mee neem als ik ga snorkelen.
Had al eens een gele analoge onderwatercamera van canon maar bij deze deed ik het wel.
Als je gaat flitsen moet je wel even met de +/- belichting spelen maar over de foto's ben ik tevreden.
Ook de wintersportfoto's waren naar tevredenheid.
Heb deze camera eigenlijk gekocht omdat hij handzamer is dan mijn EOS400 en voor fotograveren in de regen.
En dat gaat ook goed.
Daar kan deze goed tegen en mijn EOS minder.

Eric

lekalseenmandje 23-02-2010
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Ik zal wel weer geluk hebben. Heb hem een half jaar. Nog niet mee onder water geweest. Ga snorkelen op de gilli islands. nog geen 5 min en hij kapt er mee.
Boven aan de kant op zich niks geks vinden. geen straaltje water eruit. Dan maar in een zak met rijst in de zon. kijken of er vocht in zit. En ondertussen beginnen de schermpjes en alles wat glas is te beslaan.
Dus 3x raden. Alles zat goed dicht voordat ik het water in ging. Ik moet zeggen dat ik 3 mensen ken met van dit soort camera's en allemaal problemen met waterdichtheid.
Kan ook niet anders als je kijkt hoe die klepjes dicht zitten. Alles wat zonder schroevendraaier dicht gaat kan niet geod zijn.
Maar goed ga hem van de week even terug brengen. Kijken of wat ze er aan kunnen doen. Maar mijn ervaringen onder water zijn niet goed. boven water was het een prima toestel.

DeRon 01-11-2009

Zo,
ik heb nu ongeveer 1500 foto´s gemaakt, dus nu een relevante review.

Ik ben heel tevreden.
Oké de kleuren zijn op de automatische stand soms minder spreken. Maar als je ´m dan insteld op de scene die dan actueel is worden de foto´s prachtig.
Vooral voor onder water als voor planten belangrijk.

Omdat het een waterdichte behuizing is, moet je ook wel zorgen dat het glas voor de lens schoon is! Zo heb ik een aantal ´blur`foto´s omdat dat stukej niet schoon was!

Gewoon lekker aan je pols laten hangen en geen angst voor water en stoten! Geweldig.
ook de videootjes zijn meer dan voldoende voor mij!
1 maand australie inclusie great barier reef (onder water) met 8 GB kaartje meer dan voldoende!

desiree1 05-09-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Het is een handige camera, zelfs snorkelend met 1 hand te bedienen. mooie foto's van het snorkelen. scherp, mooie kleuren, de witbalans wordt gekorrigeerd door een instelling onderwater afdrukken gaat prima, we hebben altijd canon a80 en A95 gebruikt met onderwaterhuis, maar de D10 is handiger, lichter en prima om te gaan snorkelen. Minpunt zijn de foto's in de hotelkamer bij lamplicht, een gele waas, maar voor ons geen probleem want daar gebruiken we de A95 voor.

martijn 32 28-08-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

na een tijdje zoeken naar een toestel wat aan mijn wensen voldeed vond ik deze camera en ben d.m.v buitenlandse revieuws overtuigd van z'n kwaliteiten,en dat heeft hij zeker.....ik had bijna een pentax W60 aangeschaft maar daar las ik heel veel slechte dingen over.

ik heb er ondertussen flink op losgeschoten boven en onderwater,dag en met nacht.
en dat is zeker de moeite waard want zelfs bij een flauw maanlicht en een sluitertijd van +/- 10 sec.ziet de foto er uit alsof het net schemer is en scherp....(wel op statief)..
de stichfunctie(panorama) is ook erg mooi voor bv.landschappen die op de pc tot 1 brede foto gemaakt kan worden.

Onderdijk 07-07-2009
Geschreven voor: Canon PowerShot D10 zilver

Hier ben ik heel tevreden mee. Hiervoor heb ik lang een Olympus 1030SW gehad en onlangs een Olympus Tough 8000 gebruikt. Qua vormgeving ziet de Canon D10 er uit als een klein duikbootje maar fotografisch is een klasse beter. Haarscherp!